Od Kapitäna do Admirala aż po Nową Insignię: flagowe Ople na Bodensee Klassik

  • Parada modeli KAD: rywalizacja zabytkowych samochodów z serii Kapitän-Admiral-Diplomat
  • Ciągłość tradycji: od słynnych modeli flagowych do Insignii Grand Sport
  • Mocny ambasador marki: Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej, za kierownicą Diplomata B V8
  • Gwiazdy wśród fanów: aktorzy Roman Knižka i Tim Wilde w samochodach marki Opel
  • Zwycięzca Le Mans: legendarny as wyścigów Joachim Winkelhock poprowadzi Kapitäna A V8

Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce na paradę flagowych modeli niż okolice Jeziora Bodeńskiego? Na 6. edycję Bodensee Klassik Opel wyśle sześć zabytkowych reprezentacyjnych samochodów. Rajd klasycznych samochodów przez Niemcy, Szwajcarię i Austrię (4–6 maja) rozpocznie się w Bregencji, skąd zespoły udadzą się na północ do Memmingen i na południe do Brand. Każdy z jednodniowych etapów kończy się w hali festiwalowej w Bregencji, gdzie fanom najwygodniej jest podziwiać skarby na kołach. W tym roku w barwach Opla wystąpi dobrze znany sekstet:

  • Numer 11: Opel Diplomat B V8 w wersji przedłużanej, rocznik 1976
  • Numer 12: Opel Kapitän A V8, rocznik 1966
  • Numer 13: Opel Kapitän, rocznik 1956
  • Numer 14: Opel Lotus Omega, rocznik 1991
  • Numer 15: Opel Admiral A V8, rocznik 1966
  • Numer 16: Opel Commodore B GS/E, rocznik 1972

Każdy z tych samochodów jest godny podziwu i ma ciekawą historię. Numer 11 to Opel Diplomat z wydłużonym rozstawem osi. Był on jedną z prezydenckich limuzyn wykorzystywanych w czasie wizyty prezydenta Stanów Zjednoczonych Geralda Forda w Niemczech w 1976 roku. Kapitän V8 to najbardziej poszukiwany model z serii A. Silnik V8 był zasadniczo zarezerwowany dla modeli Admiral i Diplomat. Numer 13 to dwumilionowy Opel — polakierowany na złoto i częściowo pozłacany Kapitän A z puli Opel Classic. Numer 14 to najszybszy Opel Omega dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Sportowy sedan z silnikiem o mocy 377 KM został przygotowany przez firmę Lotus.

I wreszcie numer 16: 190‑konny Commodore GS/E z nadwoziem coupe z 1972 roku po tuningu w firmie Irmscher. Tym samochodem Walter Röhrl i Jochen Berger wygrali Rajd Monte Carlo w swojej klasie. Kontynuatorem dziedzictwa pojazdów uczestniczących w paradzie jest najnowszy flagowy Opel Insignia Grand Sport, który pojawi się przed halą festiwalową. „GS”, czyli „Grand Sport” to tradycyjne oznaczenie sportowych odmian samochodów marki Opel, które powraca wraz z nową Insignią i doskonale pasuje do sportowych atrybutów nowości rynkowej. Insignia Grand Sport jest lżejsza od swojej poprzedniczki, ma kokpit zwrócony ku kierowcy, nisko położony środek ciężkości, a pod względem dynamiki jazdy jest godną następczynią takich modeli, jak Lotus Omega czy Commodore.

Druga generacja Insignii imponuje jednak nie tylko sportowymi cechami, dynamiczną sylwetką i poprawiającym samopoczucie klimatem wnętrza. Samochód oferuje także szerszą paletę inteligentnych technologii niż jakikolwiek inny model z tego segmentu: od wyznaczających trendy matrycowych reflektorów Opel LED IntelliLux® poprzez zaawansowany system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego po innowacyjne systemy wspomagające kierowcę i udoskonalony wyświetlacz projekcyjny. Nowa Insignia jest również wyposażona w typowy dla Opla pierwszorzędny zestaw opcji łączności obejmujących funkcję integracji ze smartfonem oraz moduł Opel OnStar rozbudowany o usługi rezerwacji pokoju w hotelu i wyszukiwania miejsc do parkowania. Ogólnie flagowy model z Rüsselsheim wyróżnia się zwrotnością i precyzją prowadzenia, przestronniejszym wnętrzem oraz znakomitym stosunkiem ceny do wartości, który czyni z niego poważną alternatywę dla samochodów z segmentu premium.

Źródło: Informacja Pracowa GM Polska.

Może Ci się również spodoba